Friday 28 July 2017

Dbs fx board rate


O que está acontecendo Você não tem permissão para acessar a página solicitada. Se você é o proprietário do site, abra um ticket em nossa página de suporte se achar que foi causado por um erro: support. sucuri. Se você não é o proprietário do site, você pode entrar em contato conosco no cloudproxy sucuri. Certifique-se também de incluir os detalhes do bloco (exibidos abaixo), para que possamos solucionar melhor o erro. Bloquear detalhes Seu IP: Carregando. URL: Carregando. Seu navegador: Carregando. ID do bloco: GEO02 Motivo do bloqueio: O acesso do seu país foi desativado pelo administrador do site. Tempo: Carregando. ID do servidor: cp15009 Sucuri CloudProxy O CloudProxy é o WebSite Firewall de Sucuri. Ele fica entre o seu site eo resto do mundo e protege contra ataques, infecções de malware, DDOS, tentativas de força bruta e principalmente qualquer coisa que possa prejudicá-lo. Não só isso, mas seus sites ficam em cache, acelerando um pouco. Interessado Visite sucuri / website-firewall Copyright 2016, Sucuri LLC. Todos os direitos reservados. Termos de Serviço Política de Privacidade Perguntas cloudproxy sucuri Seção 1 O que é DBS iBanking Q1: O que é DBS iBanking A1: O DBS iBanking é um serviço de balcão on-line fornecido pela DBS Bank (Hong Kong) Limited que lhe permite acessar suas contas bancárias e Realizar várias transações a qualquer momento e de qualquer lugar. Para obter uma lista completa, consulte a pergunta 5 abaixo. Q2: Quem é a autoridade supervisora ​​do DBS Bank (Hong Kong) Limited A2: O DBS Bank (Hong Kong) Limited é uma subsidiária integral do DBS Bank Ltd. e é regulado pela Autoridade Monetária de Hong Kong (HKMA). A DBS seguirá e cumprirá os regulamentos e diretrizes definidos pela HKMA. Q3: Quem pode se inscrever para DBS iBanking A3: Enquanto você for um cliente de banco de consumo DBS, você pode se registrar para DBS iBanking. Clique aqui para mais detalhes. Q4: Posso acessar DBS iBanking no exterior A4: Se você tiver acesso à Internet com um navegador recomendado, você poderá acessar o DBS iBanking de praticamente qualquer lugar do mundo. Q5: Quais são os serviços prestados através do DBS iBanking A5: Nossos principais serviços incluem: Resumo de Informações sobre a Conta Serviços de Pagamento de Transferência de Fundo Serviços de Cartão de Crédito Serviços de Investimento Guia de Depósito a Prazo para Formulários de Solicitação Executar Solicitação de Serviço Atendimento ao Cliente Para mais detalhes, . Q6: Que idiomas estão disponíveis para DBS iBanking A6: Inglês e chinês tradicional. Q7: Quais são as horas de serviço para DBS iBanking A7: DBS iBanking está disponível 24 horas por dia, mas algumas transações podem ter horas de serviço específicas. Consulte a tabela de horas de serviço para obter detalhes. Q8: Existem taxas de serviço para usar DBS iBanking A8: DBS iBanking é um serviço gratuito. Os encargos só serão cobrados para serviços designados. Para detalhes, consulte a Tabela de Tarifas Bancárias. Q9: Há alguma oferta promocional especial para usar DBS iBanking A9: DBS tem ofertas promocionais de vez em quando. Você pode verificar aqui para os mais recentes. Seção 2 Como posso iniciar o DBS iBanking Q1: Como posso solicitar / registrar para o serviço DBS iBanking A1: Os clientes do DBS Consumer Banking podem se inscrever / registrar para o serviço de uma das seguintes maneiras: Registrar através do DBS iBanking / DBS mBanking: Prepare-se o seu número de cartão de ATM e PIN de ATM ou Número de Cartão de Crédito e Data de Expiração do Cartão ou Cartão de Cashline e Data de Vencimento do Cartão. Vá para a página de login do DBS iBanking / DBS mBanking e clique em Get Started para registrar o serviço. / DBS mBanking service assim que o seu registo estiver concluído Candidatar-se a uma sucursal da DBS: Preencha o formulário de candidatura iBanking da DBS e devolva-o a qualquer uma das nossas filiais Por favor, clique no botão Começar na página de login da DBS iBanking no dia útil seguinte e depois Use o Nome de Usuário Inicial ou o Dispositivo Seguro para ativar seu serviço iBanking. Se você tiver um Dispositivo Seguro registrado, poderá usá-lo para autenticação. Siga as instruções para prosseguir. Nota Importante: Se você é cliente de uma conta de nome comum, visite qualquer uma de nossas agências e solicite o serviço DBS iBanking. Visite Demo on-line para obter mais detalhes. Q2: Quanto tempo poderei usar o DBS iBanking A2: O registro on-line é a forma mais rápida e conveniente de solicitar o serviço. Você pode desfrutar do serviço DBS iBanking imediatamente após concluir o registro. Aplicar em um ramo DBS leva 2-3 dias úteis para ativar o serviço. Q3: Posso me registrar para DBS iBanking sem uma conta DBS A3: Não. Você deve ter uma conta válida com DBS Bank (Hong Kong) Limited antes de se registrar para DBS iBanking. Você não precisa do serviço DBS iBanking se você quiser apenas solicitar DBS Treasures ou outras contas, cartão de crédito, empréstimo pessoal e serviços de seguros on-line. Q4: Posso gerenciar minhas contas de sobrenome e de nome comum através do DBS iBanking As contas de depósito conjuntas e as contas de investimento (excluindo contas de títulos e contas de fundos de investimento) que não exigem assinaturas conjuntas são automaticamente adicionadas aos perfis iBanking da DBS. Para adicionar outras contas de nome comum ao seu perfil de DBS iBanking, preencha o formulário de inscrição iBanking da DBS e envie-o para qualquer uma de nossas filiais. Q5: Tenho a opção de suspender temporariamente o iBanking e retomá-lo em data posterior. A5: Sim, você pode preencher o formulário de solicitação de serviço iBanking da DBS e devolvê-lo a qualquer de nossas agências para suspender temporariamente sua conta do DBS iBanking. Se você quiser retomar o serviço posteriormente, basta enviar o mesmo formulário de solicitação de serviço. Seção 3 Registro on-line para DBS iBanking P1: Como faço para me registrar on-line para DBS iBanking A1: Você pode se registrar seguindo as etapas abaixo: Visite nossa página de login do DBS iBanking / DBS mBanking e clique em Começar Digite suas informações pessoais para verificação de identidade. Leia e aceite os Termos e Condições Digite as credenciais necessárias para autenticação Configure seu nome de usuário e senha, confirme seu número de telefone celular registrado e digite seu endereço de e-mail. Verifique os detalhes mostrados na página e entre na OTP para concluir o registro Visite Demonstração Online para obter mais detalhes. Q2: E se eu não estiver de acordo com os Termos e Condições ou com a Política de dados Observação A2: Você não poderá se registrar. Uma mensagem aparecerá pedindo que você clique em OK para encerrar seu registro ou em Cancelar para aceitar e continuar com seu registro. Q3: Para inscrição on-line, eu preciso de todos os três cartões (um cartão ATM, cartão Cashline e cartão de crédito) para completar o aplicativo A3: Você só precisa de um cartão, que pode ser qualquer um desses. No entanto, se você tiver uma conta bancária de nome único DBS, você é obrigado a fornecer o número do seu cartão de ATM. Nota Importante: Se você tem uma conta bancária, mas não um cartão de ATM, ou seu cartão de ATM não é um cartão de ATM único nome, registre-se visitando qualquer uma de nossas filiais e preenchendo o formulário de inscrição iBanking DBS. Q4: Eu não tenho um cartão HKID. Posso ainda me inscrever para o DBS iBanking online A4: Se você possui um cartão DBS ATM, cartão de crédito ou cartão DBS Cashline, basta digitar um número válido de passaporte para verificação de identidade no processo de registro on-line. Q5: Quero ajustar alguns dos meus limites diários de transações on-line, mas não tenho permissão para fazê-lo durante o processo de registro on-line. Posso fazer essas alterações posteriormente A5: Sim. Você sempre pode ajustar esses limites por meio de Gerenciar limite de transação em Preferências depois de fazer logon no iBanking. Q6: Tenho de registar o meu número de telemóvel durante o registo online A6: Sim. É necessário registar o seu número de telemóvel para receber a palavra-passe de uma hora (OTP). Dependendo da sua configuração de segurança, você pode ser solicitado a inserir um OTP quando você fizer logon no DBS iBanking / DBS mBanking ou executar transações designadas. P7: Devo reiniciar meu registro on-line para o DBS iBanking se a minha sessão expirar A7: Se você deixar o PC inativo por um período de tempo, uma mensagem será exibida solicitando que você continue com seu registro. Se nenhuma resposta for recebida dentro de um período de tempo definido, o sistema terminará automaticamente o registro para impedir o acesso não autorizado. Você precisará reiniciar o registro para concluir o aplicativo. Q8: Como posso saber se o meu registo online é bem sucedido? A8: Existe um número de referência associado a cada registo online bem sucedido. Seção 4 Como fazer logon no DBS iBanking Q1: Como ativar minha conta DBS iBanking depois de enviar um formulário de inscrição em um ramo A1: Você pode se registrar seguindo as etapas abaixo: Visite nossa página de login do DBS iBanking / DBS mBanking e clique em Introdução Introduza as suas informações pessoais para verificação de identidade. Leia e aceite os Termos de Utilização Introduza o Nome de Utilizador Inicial ou utilize o Dispositivo Seguro para autenticação Configure o seu nome de utilizador e palavra-passe, confirme o seu número de telemóvel registado e introduza o seu endereço de e-mail número de telefone. Verifique os detalhes mostrados na página e insira o SMS OTP fornecido para concluir a ativação Se você tiver um Dispositivo Seguro registrado, poderá usá-lo para autenticação. Siga as instruções para prosseguir. Q2: Como fazer logon no DBS iBanking A2: Basta visitar o site do DBS no dbs. hk, clique em Login no canto superior direito da página da Web. Faça login com seu nome de usuário e senha exclusivos. Nota importante: A combinação de nome de usuário e senha é exclusiva para cada usuário. Seu nome de usuário deve ser alfanumérico (8 a 12 caracteres). Sua senha deve conter de 8 a 30 caracteres com uma combinação de letras maiúsculas, minúsculas e números. Q3: Posso alterar o meu nome de usuário e senha do DBS iBanking gerado pelo sistema A3: Sim. Ao ativar os serviços DBS iBanking, você será solicitado a alterar seu nome de usuário e senha para continuar com o serviço. Recomenda-se vivamente que altere a sua palavra-passe regularmente para uma melhor protecção da sua conta. Você pode alterar sua senha on-line através da seção Preferências. Q4: O que devo fazer se esqueci o meu nome de usuário DBS iBanking A4: Você pode recuperar seu nome de usuário via DBS iBanking. Por favor, clique em Esqueceu o nome de usuário na página de login para recuperar o nome de usuário. O número do Cartão ATM e o PIN do Cartão de Crédito, o Número do Cartão de Crédito e a Data de Expiração do Cartão ou o Número do Cartão Cashline e a Data de Expiração do Cartão ou o Dispositivo Seguro. Você também pode entrar em contato com nossa Linha de Atendimento ao Cliente 24 horas ao (852) 2290 8888 DBS iBanking Service Request a qualquer uma de nossas agências para recuperar seu nome de usuário. Q5: O que devo fazer se esqueci minha senha DBS iBanking A5: Você pode redefinir sua senha via DBS iBanking. Por favor, clique em Esqueceu a senha na página de login para redefini-la. Prepare-se o seu número de cartão de ATM e PIN de ATM, ou número de cartão de crédito e data de expiração de cartão, ou número de cartão de Cashline e data de expiração de cartão ou dispositivo seguro Você também pode completar e retornar o formulário de solicitação de serviço iBanking DBS a qualquer de nossas filiais para Redefinir sua senha. Seção 5 O que é uma senha de tempo único (OTP) Q1: O que é uma senha de tempo único (OTP) A1: Um OTP é um recurso de segurança no DBS iBanking, uma senha enviada por nós ao seu número de telefone celular registrado via Short Message Service SMS). Um OTP é necessário quando você executa transações designadas através de DBS iBanking. Nota importante: O SMS não será encaminhado para nenhum outro número de telefone celular, mesmo se você se inscreveu para o encaminhamento de SMS com um provedor de serviços de telecomunicações de Hong Kong. Q2: Por que eu preciso de um OTP para acessar DBS iBanking Quais são os benefícios A2: Um OTP adiciona uma etapa extra de segurança ao fazer logon ou realizar transações on-line designado via DBS iBanking. Com esta autenticação de senha dupla, mesmo se seu nome de usuário e senha estiverem comprometidos, os hackers ainda não poderão acessar seu iBanking sem um OTP. Q3: O que os serviços designados requerem um OTP A3: Com a implementação do Dispositivo Seguro, dependendo dos serviços de que necessita, é necessário usar OTPs SMS e / ou o Dispositivo Seguro para autenticar suas transações. Por favor, clique aqui para mais informações. Q4: Como posso registar o meu número de telemóvel para receber OTPs A4: Pode seguir os seguintes passos: Inscreva-se on-line: Pediremos que registe o seu número de telemóvel para receber OTPs ao registar-se para os serviços DBS iBanking. Para o número de telemóvel registado. Você será solicitado a inserir o SMS OTP para verificação. Em alternativa, se for cliente da conta DBS e actualizar o seu número de telemóvel, enviar-lhe-emos um código de segurança por correio registado para verificar o número de telemóvel. Depois de receber o Código de Segurança, basta iniciar sessão no DBS iBanking e introduzir o código Para preencher o registro de número de telefone celular Cadastre-se em um caixa eletrônico DBS: (não aplicável a clientes com cartões de crédito DBS e / ou cartões Cashline apenas) Insira seu cartão ATM DBS e digite seu PIN ATM. Escolha Donation / Other e, em seguida, OTP Registration / Update. Introduza o número de telemóvel que pretende utilizar para receber OTPs. Nota Importante: Se o seu cartão ATM for um cartão multi-nome, preencha o Formulário de Solicitação iBanking da DBS e envie-o para qualquer uma de nossas agências. Cadastre-se em uma filial da DBS: preencha o Formulário de Inscrição iBanking da DBS e envie-o para qualquer uma de nossas agências para registrar seu número. Q5: O que devo fazer se perder o meu Código de Segurança ou expirou A5: Você precisará registrar seu número de telefone celular por outros meios para receber seus OTPs: Registre-se em um DBS ATM: (não aplicável a clientes com Somente cartões de crédito DBS e / ou cartões Cashline) Insira seu cartão de ATM DBS, digite seu PIN de ATM. Escolha Outro e, em seguida, registro / atualização da OTP. Introduza o número de telemóvel que pretende utilizar para receber OTPs. Nota Importante: Se o seu cartão de ATM for um cartão de ATM em conjunto, registre-se visitando qualquer uma de nossas filiais em Hong Kong e enviando o Formulário de Inscrição DBS iBanking preenchido. Cadastre-se em uma filial da DBS: Visite qualquer uma de nossas agências em Hong Kong e envie o formulário de inscrição DBS iBanking preenchido para registrar seu número. Q6: O que é um Código de Segurança A6: Verifica o número de telemóvel que escolheu para receber OTPs. Depois de receber o Código de Segurança, basta efetuar logon no DBS iBanking e digitar o código para concluir a verificação. Q7: Como posso obter o meu Código de Segurança A7: O Código de Segurança será enviado para você por SMS. Se o número de telemóvel fornecido não estiver nos registos do Banco, receberá o seu Código de Segurança por correio registado. Q8: Como posso actualizar o meu número de telemóvel com a finalidade de receber OTPs A8: Pode actualizar o número de telemóvel através de qualquer ATM DBS. Alternativamente, você pode preencher o Formulário de Solicitação iBanking da DBS e devolvê-lo a qualquer de nossas agências. Q9: Todos os telefones celulares são capazes de receber OTPs A9: Todos os telefones celulares habilitados para SMS podem receber OTPs. Q10: Posso receber um OTP se estou no exterior A10: Se você está no exterior ou usando prestadores de serviços móveis no exterior, o provedor de serviços pode não suportar a recepção de SMS internacionais. Consulte o fornecedor de serviços e / ou fornecedor de hardware para obter detalhes. Q11: Existem taxas de serviço para usar o serviço OTP A11: O serviço OTP é gratuito se você receber um OTP via SMS em Hong Kong. Se você está no exterior ou usando prestadores de serviços de telecomunicações no exterior, seu provedor de serviços pode cobrar taxas. Consulte seu provedor de serviços para obter detalhes. Q12: Quando o OTP expira A12: O OTP expira 100 segundos após a sua emissão. Se você não conseguir entrar no OTP e fazer logon no DBS iBanking antes de expirar, clique em Solicitar um novo OTP na página de entrada do OTP. Se você não for capaz de confirmar a transação antes que o OTP expire, você pode solicitar um novo OTP na página de autorização do OTP e, em seguida, inserir o novo OTP para confirmar essa transação novamente. Q13: O que devo fazer se perder o meu telemóvel A12: Deverá contactar a nossa Linha de Atendimento ao Cliente 2290 8888 (prima 6 e depois 1 depois da selecção de idioma) para desactivar imediatamente o seu serviço OTP. Seção 6 Negociação de Valores Mobiliários na Internet FAQ Geral Q1: Como posso negociar ações da Hong Kong através da Internet A1: Basta abrir uma conta Treasures Priority Banking ou DBS Wealth Account com uma conta de títulos e registrar-se para nossos serviços DBS iBanking. Q2: O que devo fazer se o serviço de negociação de valores iBanking da DBS não estiver respondendo A2: Você ainda pode fazer pedidos usando os seguintes canais de negociação alternativos: Canais automatizados: A linha direta de serviços bancários automatizados no telefone (852) 2290 8888 (pressione 3 e depois 1 (852) 2290 8833 A Linha Direta de Atendimento ao Cliente (852) 2961 2338 para os clientes do Tesouro da DBS A Linha Direta de Serviços de Banca Telefônica ao (852) 2290 8888 (pressione 3 então 2 após a seleção do idioma) para outros clientes Para quaisquer outras perguntas, ligue para nossa linha de atendimento ao cliente (852) 2290 8888 (pressione 3 e depois 8 após a seleção de idioma). Q1: Posso operar minha conta de valores mobiliários para o comércio via Internet quando não estou em Hong Kong A1: Sim, desde que você já tenha se inscrito para serviços de negociação de valores da Internet com a DBS. Você estará sujeito às leis dessa jurisdição e é o único responsável por garantir que todas as transações que você realiza estejam em conformidade com essas leis. Q2: Como faço para abrir uma conta de títulos com DBS A2: Você pode abrir uma conta de títulos através DBS iBanking ou visitando uma de nossas filiais. Q3: Quais são os documentos comprovativos necessários para abrir uma conta de títulos A3: Para abrir uma conta de valores mobiliários pessoais com DBS, você precisará fornecer os seguintes documentos de apoio: Uma cópia de um documento de identificação de Hong Kong (por exemplo, Passaporte, etc.) Comprovante de domicílio (por exemplo, contas de serviços públicos, nota de avaliação fiscal, nota de demanda de taxas governamentais) Consentimento escrito de seu empregador se seu empregador for uma pessoa registrada na Securities and Futures Commission de Hong Kong Q4: Quais são as etapas envolvidas na abertura de uma conta de títulos online A4: Antes de solicitar uma conta de títulos, você é obrigado a preencher uma Análise de Necessidades Financeiras (consulte a Seção 8 - Análise de Necessidades Financeiras). Depois de fazer isso, siga estas etapas: Aceitar os Termos e Condições do Produto de Consumo Consolidado Aceitar as Declarações de Divulgação de Risco Fazer as Declarações do Cliente e os Compromissos Preencher seus dados como solicitante Enviar o aplicativo A conta será ativada no próximo dia útil após o seu aplicativo ser bem sucedido submetido. (Se apresentado em um dia útil ou posterior às 14h30 em um dia útil, a conta de títulos entrará em vigor no prazo de 2 dias úteis após o dia do pedido). P5: Por que não consegui enviar um pedido para Abrir uma conta de títulos através do DBS iBanking A5: Este serviço só está disponível para os titulares de um HKID ou passaporte válido e uma Conta Packaged apenas em seu nome, que se inscreveu para o DBS iBanking e não tem contas de títulos existentes no nosso Banco. Também não aceitamos atualmente pedidos on-line para contas de valores mobiliários do seguinte: Nós também não aceitamos atualmente pedidos on-line para contas de títulos dos seguintes: Empregados ou diretores de uma Corporação Licenciada ou Instituição Registrada sob a Securities and Futures Ordinance Residentes ou cidadãos de Os Estados Unidos da América Q6: Preciso fazer qualquer depósito inicial para abrir uma conta de títulos A6: Não. Um depósito inicial não é necessário. Q1: O que posso negociar através de DBS iBanking A1: Você pode negociar ações e warrants listados na Bolsa de Valores de Hong Kong através da Internet. Para negociar ações da GEM, você deve primeiro preencher e assinar documentos adicionais. Q2: Quais são as horas de negociação e posso fazer encomendas fora do horário de negociação O horário de negociação para os valores mobiliários listados na Bolsa de Valores de Hong Kong (SEHK) são os seguintes: Negociação de sessão pré-abertura: Dias da semana das 9h às 9h30 Am (uma Ordem de limite de At-auction só pode ser colocada de 9:00 da manhã a 9:15 am) Negociação normal do dia: Sessão de troca contínua durante a semana de 9:30 da manhã a 12:00 da tarde e 1:00 da tarde a 4:00 Pm Negociação de meio dia: Sessão de negociação contínua nos dias úteis das 9h30 às 12h00. A negociação está fechada aos sábados, domingos e todos os feriados de Hong Kong. Sujeito aos acordos de negociação aprovados pelo SEHK ou acordos de suspensão de negociação de tufões. Você pode fazer novos pedidos, alterar um pedido ou cancelar um pedido durante as seguintes horas de serviço: Horas de Serviço (Normal Day Trading) 9:30 - 12:00 pm 1:00 pm - 4:00 pm (sessão da manhã sessão da tarde) 9:30 am - 12:00 pm Qualquer Ordem Limitada no leilão não preenchida com um preço de entrada que não desvie 9 ou mais vezes do preço nominal prevalecente será convertido em uma Ordem Limitada ao preço de entrada e será transferido para o próximo Sessão de Negociação Contínua. As ordens de limite e as ordens de perda de limite aprimoradas apresentadas antes das 9:30 da manhã ou entre as 12:00 da noite e 1:00 da tarde serão tratadas após a sessão de negociação contínua ser aberta. Para as emendas à Ordem Limitada Aumentada, nosso sistema processará sua instrução com base no primeiro a chegar, primeiro a ser servido na mesma ordem. A função Good-till-date está disponível para Ordem Limite At-auction, Ordem Limitada Avançada e Ordem Stop Loss somente. Q3: Quais tipos de ordem estão disponíveis para negociação A3: Você pode colocar uma Ordem Limitada Avançada, Ordem de Stop Loss, Ordem de Mercado ou Ordem de Limite de At-lot via DBS iBanking. Q4: O que é uma Ordem Limitada Aumentada A4: Uma Ordem Limitada Avançada (ELO) permite combinar até dez filas de preços de cada vez. Um preço de ordem de solicitação de ELO pode ser inserido em 9 spreads inferiores ao lance atual ou o preço de ordem de lance pode ser inserido em 9 spreads acima do preço de venda atual. Qualquer ELO não preenchido será armazenado no sistema como uma ordem de limite normal ao preço da ordem de entrada para enfileiramento. Q5: Em que circunstâncias uma Ordem Limitada Aumentada (ELO) será convertida em uma Ordem Limitada (LO) A5: Se o seu ELO não puder ser totalmente executado, a quantidade não executada do ELO após a correspondência será automaticamente convertida em LO (uma ordem Que permite que você defina um preço máximo para uma ordem de compra ou um preço mínimo para uma ordem de venda como o preço da ordem). O LO será armazenado no sistema ao preço da ordem de entrada para filas até o fechamento do mercado. A ordem acima mencionada permanecerá um LO apesar de qualquer alteração subsequente. Q6: O que é uma Ordem de Mercado A6: Uma Ordem de Mercado ajuda os clientes a comprar ou vender valores mobiliários ao preço de mercado prevalecente imediatamente sem estabelecer um preço limite. Esta ordem será colocada pelo preço de mercado prevalecente por defeito. O preço executado pode desviar-se consideravelmente do preço esperado pelo cliente no momento de fazer tal pedido. Esta situação muitas vezes ocorre no início da manhã e sessões de negociação à tarde, quando há muitas ordens acumuladas a serem tratadas. O preço executado será de até 10 spreads abaixo ou acima do preço da oferta ou da oferta vigente, respectivamente, no momento da execução. Qualquer quantidade não executada da ordem após a correspondência será cancelada imediatamente. Os clientes devem estar cientes de que, embora o preço de mercado não se limite aos spreads acima, a ordem pode ser rejeitada ou não executada se o preço de mercado flutuar para além destes (ou seja, 10 spreads). O tempo de processamento da ordem necessário dependerá da situação do mercado prevalecente e do número de pedidos que precisam ser processados. O possível atraso no processamento da ordem poderia incorrer em grande perda, e os clientes são aconselhados a inquirir sobre o status da ordem após a colocação da ordem. O exemplo a seguir ilustra os detalhes de uma ordem de mercado de compra para um determinado estoque: A fila de preços do estoque em 15 spreads são mostrados abaixo: Observações: as ordens serão enviadas ao mercado sob a forma de uma Ordem de Limite Especial. A ordem é fechada com um status parcialmente executado (com uma quantidade total executada de 18K) ea quantidade pendente de 2K será automaticamente cancelada. Isso significa que uma ordem de mercado será executada pela maior quantidade possível até atingir o preço limite (isto é, 1,11) ea quantidade não executada em aberto será automaticamente cancelada. P7: O que é uma Ordem Limitada At-auction (ALO) A7: Você pode colocar um ALO durante a sessão de pré-abertura, com um preço especificado. Pode ser combinado na prioridade de preço e tempo no Preço de Equilíbrio Indicativo final (IEP) e no Volume de Equilíbrio Indicativo (IEV). Na sessão de pré-abertura, os ALOs não preenchidos com um preço de entrada não desviando 9 vezes ou mais do preço nominal prevalecente serão convertidos em Ordens Limitadas ao preço de entrada e serão transportados para a próxima Sessão de Negociação Contínua. IEP é o preço pelo qual o número máximo de ações pode ser negociado se houver correspondência. Ele será recalculado toda vez que uma nova ordem for inserida no AMS / 3 até o final da sessão de leilão. O IEP final é determinado pela Bolsa de Valores de Hong Kong. IEV é o número de ações que podem ser correspondidas no IEP. Ele será recalculado sempre que uma nova ordem for inserida no AMS / 3 até o final da sessão de leilão. Q8: O que é uma Ordem de Stop Loss A8: Uma Ordem de Stop Loss é uma ordem de venda com uma faixa de preço pré-estabelecida (ou seja, o Preço de Stop Loss e o Preço de Venda Mais Baixo) para os títulos designados, Um mercado volátil. Uma vez que o preço nominal atual dos títulos atinge o seu preço de perda pré-estabelecido, sua ordem de venda será colocada no mercado ao preço de mercado prevalecente (ou seja, a ordem de venda é acionada). O Banco tentará processar sua ordem, mas não garante que a ordem será executada, devido a flutuações no preço das ações, liquidez de mercado insuficiente, falha do sistema ou eventos fora do controle do Banco. A ordem pode ser totalmente executada, parcialmente executada ou não executada. O preço executado também pode ser maior que, igual ou inferior ao seu Previsto Stop Loss Price, mas não será inferior ao menor preço de venda. Se for executada parcialmente ou totalmente, uma Ordem de Stop Loss caducará ao expirar o dia de negociação no qual foi acionado, não será repassada para o próximo dia de negociação, mesmo se a data do Good-till foi estabelecida. Q9: E se a Ordem Stop Loss não puder ser executada ao preço de venda mais baixo predefinido A9: Se a ordem não for executada ao menor preço de venda, a Ordem Stop Loss será convertida em uma Ordem Limitada Aumentada ao menor preço de venda E será colocado no mercado para filas. Esta Ordem Limitada Aumentada caducará no vencimento do dia de negociação se for parcial ou totalmente não executada naquele dia de negociação e não será transferida para o próximo dia de negociação. A10: O nosso Banco apenas aceita um Preço de Stop Loss estabelecido dentro do intervalo de 11 spreads e 50 spreads (o Banco reserva-se o direito de alterar o intervalo aceitável para o Stop Preço de Perda sem aviso prévio) abaixo do Preço Nominal atual, mas não inferior a HKD0.01. O menor preço de venda pode ser inferior ou igual ao preço de perda de parada, mas não pode ser inferior a HKD0.01. Também não aceitamos qualquer Ordem de Stop Loss se o preço nominal atual dessa ação for menor que HKD0.02. Q11: Como funciona uma Ordem Stop Loss A11: Por favor, veja a ilustração abaixo: Q12: Posso alterar uma Ordem Stop Loss A12: Não, você não pode alterar uma Ordem Stop Loss uma vez que é apresentado. No entanto, se uma Ordem Stop Loss ainda estiver pendente de execução, você pode cancelar a ordem e, em seguida, colocar uma nova ordem. Somente a Ordem Stop Loss pendente pode ser cancelada. P13: Em que circunstâncias será rejeitada uma encomenda através do DBS iBanking A13: A sua encomenda será rejeitada sob qualquer das seguintes circunstâncias (apenas para ilustração e não exaustiva): Não dispõe de fundos suficientes para a sua ordem de compra Não mantém O estoque ou você tem estoque insuficiente para sua ordem de venda O preço de compra / venda é de 100 spreads acima ou abaixo do preço de mercado para ELO e 20 spreads acima ou abaixo do preço de mercado para ALO Sua quantidade de ordem é maior do que 3.000 lotes de placa A ordem Que você deseja alterar ou cancelar foi executado O seu preço alterado da ordem de compra / venda é de 100 spreads acima ou abaixo do preço de mercado para a ELO (exceto para pedidos que já foram submetidos à Bolsa de Valores de Hong Kong e emendas de compra / Preço 20 se espalha acima ou abaixo do preço de mercado) e 20 spreads acima ou abaixo para ALO Seu preço de pedido entrado para um ELO está além dos 4 melhores spreads de preço do preço atual do outro lado do mercado (ou seja, 5 spreads bid / ask) O preço da encomenda ou o preço alterado da encomenda não são válidos dependem da situação do mercado em vigor A sua alteração do pedido é a mesma que a encomenda original O stock foi suspenso Qualquer outro motivo de rejeição fornecido pela Bolsa de Valores de Hong Kong Q14 : Como vou saber se a minha instrução foi recebida? A14: Depois de introduzir e confirmar os detalhes da sua instrução, um número de referência será dado a você para sua instrução. Isto confirma que o Banco recebeu a sua instrução e não é uma garantia de que a sua instrução será processada ou executada no mercado. A sua instrução pode ser rejeitada ou não executada devido a flutuações no preço das ações, liquidez de mercado insuficiente, atraso / falha do sistema ou qualquer outro evento fora do controle do Banco. Você pode verificar o status de suas instruções em Invest Trade Securities Main Order Status. Como a ordem inicial permanece no mercado aguardando o processamento até que a ordem de alteração ou ordem de cancelamento seja processada, a ordem de alteração ou a ordem de cancelamento não podem ser processadas ou processadas. Verifique o estado da sua encomenda sob o estado da encomenda principal Invest Trade Securities. P15: Sob que circunstâncias uma Ordem de Mercado será rejeitada pelo mercado A15: Uma vez que o preço limite superior de uma Ordem de Mercado só pode ser definido dentro de 10 spreads abaixo ou acima do preço de compra / venda prevalecente, respectivamente, no momento da execução, Pode ser rejeitada ou não executada se o preço de mercado flutuar para além dos referidos spreads de preços (ou seja, 10 spreads). Q16: Depois que eu fiz um pedido através de um canal automatizado, eu não recebi um número de referência da ordem. O que posso fazer A16: Você pode verificar o status da ordem via DBS iBanking (sob Status da ordem principal de títulos da Invest Trade) ou ligando para nossa linha direta de serviços bancários por telefone, 2290 8888 (pressione 3 após a seleção de idioma). To avoid placement of duplicated order(s), please do not place another order until your previous order has been confirmed to be invalid. For order status enquiry details, please refer to Q12. Q17: How can I check my order status and what is its meaning A17: You can check your order status via: DBS iBanking under Invest Trade Securities Main Order Status or Phone Banking Services Hotlines: Manned Customer Service Hotline at (852) 2961 2338 for TPB customers or Phone Banking Services Hotline at (852) 2290 8888 for other customers The meaning of the order status is summarised below for easy reference: Your instruction is received but not yet sent to the market. If your instruction cannot be sent to the market or accepted by the market after it opens, the status will change to Rejected . You can check Order Status and register for Securities Order Confirmation to obtain the latest status of your order. Queuing (from 09:00 a. m. until the market opens on a trading day) Your instruction is received but is pending. The status will change to Rejected if your instruction cannot be sent to the market or accepted by the market after it opens. You can check Order Status and register for Securities Order Confirmation to obtain the latest status of your order. Queuing (after the market opens on a trading day) Your instruction has been sent to the market for queuing. You can check Order Status and register for Securities Order Confirmation to obtain the latest status of your order. For an amendment order or cancellation order, your instruction may not be processed in the market. You can check Order Status and register for Securities Order Confirmation to obtain the latest status of your order/instruction. The order has been executed according to your instruction. Your order has been executed partially and the unexecuted quantity will be stored in the system for queuing until the market closes. If the order cannot be fully executed by the time of market closes, the unexecuted quantity will be cancelled. The status of such an order will then be changed to Executed . The order has been successfully cancelled according to your instruction or automatically cancelled at the end of the day when the market closes. Rejected (placing new order) Your instruction has been rejected as it cannot be sent to or accepted by the market. You can check Order Status and register for Securities Order Confirmation to obtain the latest status of your order. You can place a new order if you wish. Rejected (amending order/canceling order) Your instruction has been rejected, as it cannot be sent to or accepted by the market. You can check Order Status and register for Securities Order Confirmation to obtain the latest status of your order. Q18: If my order has only been partially filled, will the system fulfil my remaining quantity on the next business day A18: No. The remaining order quantity will be automatically cancelled at day s end when the market closes. Q19: How long will my orders stay valid during the trading day A19: If your order is placed during trading hours and accepted by the Hong Kong Stock Exchange (SEHK), the order will be valid until the market closes on that trading day. However, if your order is rejected by the SEHK after its submission, the order will be invalid immediately upon such rejection and will not be re-submitted to the SEHK again. You can also set your order expiry date from the list of dates provided under the Good-till-date function on the order placement page. Orders within the spreads prescribed by the Bank for the relevant current market bid/offer prices will be sent to the SEHK for queuing during the specified order period until the end of the order expiry date unless such orders are cancelled by you. For ELO, only orders within 15 spreads of the current market bid/offer prices will be sent to the SEHK for queuing, whereas for ALO, only orders within 20 spreads will be sent to the SEHK for queuing. Q20: I have cancelled the order via an automated channel and got the message The instruction has been accepted . Why was the order still executed A20: It takes time for your instructions to route to the Hong Kong Stock Exchange. Your orders may have already been executed before the cancellation instruction could take effect. Q21: What fees, levies, etc. will I be charged for trading A21: Please refer to our Bank s Fee Schedule via dbs. hk under Rates/Fees Bank Charges . Q22: Can I sell shares that were bought on the same trading day A22: Yes. You can do so as long as the buying and selling was done through us. Q23: Can I use the fund receivable from the stocks I sold to buy a new stock before the sold stocks settles on T 2 day A23: Yes. Our system will first hold the amount required for your new buy order from the receivable funds of your sell order (before the stocks settle on T 2 day). If the amount of your buy order is larger than the amount of the receivable funds, the remaining balance will be held from your account to be debited according to your instruction. On T 2 day, the amount required for your buy order will be deducted from your settlement account and the remaining balance, if applicable, will be debited from the account you indicated. Participants of the Hong Kong Stock Exchange are required to settle with the Central Clearing and Settlement System (CCASS) all transactions concluded through AMS/3 before 3:45 p. m. on the second Settlement Day following T-day (the transaction day). This day is known as T 2. Q24: Will funds be withheld from my settlement account once my buy order is placed A24: Yes. The required funds will be withheld from your settlement. If you place an order within any of the below time periods, we will withhold the required funds from your settlement account on the commencement of the next business day. However, if you do not have sufficient fund in your settlement account on the next business day, your order will be rejected. Monday to Saturday and Unexpected Holidays Sunday and Public Holiday Q25: How can I check the available balance of my settlement account (i. e. Current Account) and the amount of receivable funds from the stocks I sold (before settlement on T 2 DAY) A25: You can check these amounts under Invest Trade Securities Main Place Order Quick Fund Transfer of DBS iBanking. Q26: Can I place an odd lot/special lot order via an automated channel What is the brokerage charge for placing odd lot or special lot A26: No. You can only place odd lot or special lot orders via our manned securities trading hotlines. For brokerage charges, please refer to our Bank s Fee Schedule via dbs. hk under Rates/Fees Bank Charges ( Brokerage Commission under Investment Services Securities ). Q27: What is short selling Can I short-sell with DBS A27: Short selling means selling shares that you do not own. In compliance with Hong Kong regulatory requirements, the Bank does not allow short selling . Q28: Can I trade with a joint securities account via DBS iBanking A28: You can trade with your joint securities account via DBS iBanking by adding your joint account(s) to your DBS iBanking profile. To do so, please submit the completed DBS iBanking Application Form to a DBS branch. Q1: What is Dual Tranche, Dual Counter (DTDC) Model A1: The DTDC model allows offering and listing of two tranches of shares by the same issuer in different trading currencies (i. e. HKD and CNY). Both of the tranches, under the same class, will be traded on the Hong Kong Stock Exchange in HKD and RMB counters respectively. A stockholder who holds shares in one counter can transfer the shares to another counter. Q2: Under the DTDC mechanism, how do I distinguish between the two counters of shares of the same company Is there any difference between their stock codes The HKD counter shares use a 5-digit stock code starting with 0 . The RMB counter shares use a 5-digit stock code starting with 8 . The last four digits of the two stock codes will be the same. Q3: What do I need in order to trade DTDC stocks A3: You are required to have a packaged account, a securities account and a Renminbi savings account. Please note that no relevant trading order will be processed if there is an insufficient amount of CNY in the Renminbi savings account. Q4: If I am holding HKD counter shares, when can I sell them in the RMB counter A4: You can sell them in the RMB counter at any time, without having to wait for days to transfer the shares to the other counter beforehand. Q5: Can I buy HKD counter shares and then sell them in the RMB counter immediately A5: Yes, after you have purchased the HKD counter shares, you can sell them in the RMB counter immediately. Q6: How can I conduct cross-counter trading of shares A6: You can perform the transaction either through our manned channel or automated channels. Please make yourself ready with the relevant stock codes and choose the currency to settle the transaction. Q7: Can I buy RMB-traded shares using HKD funds A7: No, you have to do an FX transfer to your Renminbi savings account first before purchasing RMB shares. Q8: What are the charges for transferring HKD-traded shares to RMB-traded shares or vice versa A8: HKD30 for each counter transfer. Q9: Will the daily exchange limit for RMB still apply to DTDC A9: The daily exchange limit of CNY20,000 will not apply to DTDC. Q10: In which currency will I receive dividends A10: It depends on the dividend policy of the issuer. Q1: What is Shanghai-Hong Kong Stock Connect A1: The Stock Exchange of Hong Kong Limited (SEHK), a wholly-owned subsidiary of HKEx, and Shanghai Stock Exchange established mutual order-routing connectivity and related technical infrastructure to enable investors of their respective market to trade designated equity securities listed in the other s market. For more details, please refer to hkex. hk/chinaconnect Q2: Where can I trade Stock Connect A2: To place order for Stock Connect securities, please call our Customer Services Hotline at 2290 8888. Q3: Why I cannot find Stock Connect securities in order status and transaction history A3: Currently only stocks that are listed on the HKEx will be shown in DBS iBanking and DBS mBanking. For information on Stock Connect related securities, please call our Customer Services Hotline at 2290 8888. Q4: Is the settlement arrangement for Stock Connect different from existing trading stocks in HKEx A4: Yes. Under Shanghai Hong Kong Stock Connect, the stock settlement date (i. e. T 0) and the cash settlement date (i. e. T 1) do not fall on the same day. For details, please refer to hkex. hk/chinaconnect Q1: What types of information can be obtained in Market Information A1: You can access major indices, real-time detailed quotes, top movers, research, market news and announcements, warrants and IPO information. The service is free of charge and best viewed with below browsers: i) For Microsoft Windows: - Internet Explorer 8.0 ii) For Apple Mac OS: Q2: Is there any charge for the real-time snapshot quotes service A2: The real-time snapshot quotes service is free-of-charge until further notice. Q3: How does the quote counter work For example, when the quote counter reads 0 / 1000 , what does it represent A3: The first figure ( 0 ) shown in the quote counter indicates the number of real-time snapshot quotes ( real-time quotes ) you have used so far in the current month. This figure will increase by 1 each time a real-time quote is used. 0 means you have not used any real-time quotes so far in the current month. The second figure ( 1,000 ) is the total number of the free real-time quotes you may use in the current month (the designated number ). This quote counter will be reset at the beginning of each month and the unused free real-time quotes will not be carried forward to the next month. Since the real-time snapshot quotes service is free at the moment, you will not be charged if you have used more than the designated number. All real-time quotes used between 9:00 a. m. and 12:15 p. m. and between 1:00 p. m. and 4:15 p. m. on any trading day (for Exchange Traded Funds under the Pilot Programme - from 9:00 a. m. to 4:00 p. m.) will be reflected in the quote counter. Q4: Why was I not able to access Market Information in Securities Trading A4: It may have been a faulty web browser setting. For Internet Explorer, please follow the steps below to solve the problem: 1. Select Tools , then click on Internet Options 2. Choose the Security tab 3. Select Internet in the web content zone and then click on Custom Level 4. Select Enable in Navigate sub-frames across different domains , then click on OK Q1: Can I check my stock holdings balance via DBS iBanking A1: Yes. You can check your stock holdings under Invest Trade Securities Main Place Order Holdings . You can also check the balance of your Securities Account under Account Information Account Summary , which will be updated approximately one business day after the stocks are settled on T 2 day. Participants in the Hong Kong Stock Exchange are required to settle with the Central Clearing and Settlement System (CCASS) all transactions concluded through AMS/3 before 3:45pm on the second Settlement Day following T-day (the transaction day). This day is known as T 2. Q2: How can I calculate the gain / loss of my stock holdings A2: To calculate the gain / loss of your holdings in a particular stock, please input the Average Purchase Price under Invest Trade Securities Main Place Order Holdings and press Save and Calculate . The result will be displayed under the Gain / Loss column. Q1: How can I start using the Securities Order Confirmation service You can set up your Securities Order Confirmation service instantly via DBS iBanking by selecting Preferences Subscribe for / Change Securities Order Confirmation from the menu. Alternatively, you can complete the Alert Service Request Form and submit it to any of our branches in person. For more details, please refer to Section 9 (Alert Service). Q1: When should I settle trades A1: You need to have sufficient funds or stock holdings in your settlement account on the day that an order is placed. The money deposited into your settlement account will earn interest at the prevailing savings rate before settlement (T 2). The Bank will automatically credit and debit the transaction proceeds via your settlement account on T 2. Q2: How can I deposit stocks to my DBS Securities Account A2: For deposit of physical scrip, please fill in the Deposit Form of Securities (downloadable at dbs. hk under Forms ) and bring the scrip to the office of our Investor Services Operations Department. For your own protection, please do not sign on the back of the physical scrip until you have arrived at our office. The address is: 11th Floor, Millennium City 6, 392 Kwun Tong Road, Kwun Tong, Hong Kong. Office Hours: 9:30 a. m. - 5:30 p. m. from Mondays to Fridays. Important note: stocks will no longer be registered in your name after such deposit, and you will no longer enjoy any loyalty bonuses or benefits that require continuous personal ownership (e. g. Tracker Fund). If in doubt, please contact our Customer Service Hotline at 2290 8888 (press 3 then 8 after language selection). Q3: How can I withdraw stocks from my securities trading account A3: Simply go to a branch to fill in and sign a Securities Withdrawal Form . Our branch staff will then handle the stock withdrawal on your behalf. Q1: How can I receive company dividends A1: For stocks kept at DBS, we shall receive the dividend on your behalf before crediting the amount into your account. An administrative charge (as shown on the Fee Schedule) will be levied. Q2: What should I do if I lose my physical scrips A2: You should report the loss to the police and then contact the share registrar of the listed company for the issuance of new share certificates. Stock Watch FAQ Q1: What types of information can be obtained in Stock Watch and what is the monthly charge for this service A1: The service provides the following information: Streaming real-time quotes with broker queues HSI with turnover HS Future Indices with volume Historical charts with technical analysis tools Financial news and result announcements for the Stock Exchange of Hong Kong Top 10 ranking For Treasures Priority Banking accounts, a monthly fee of HKD238 will be charged. For a DBS Wealth Account or ec-payroll account, a monthly fee of HKD288 will be charged. Q2: Will the financial information be updated itself A2: The financial information is updated automatically using data streaming, so you do not need to manually refresh the information. Q3: Where does the market data come from A3: All of our Hong Kong stock quotes are directly fed by the Stock Exchange of Hong Kong while quotes for Hang Seng Index Futures come via the Hong Kong Futures Exchange Ltd. For a complete list of our information vendors, please visit the following website at: Q1: How can I access the Stock Watch service via a browser over the Internet A1: Please use the most current version of Internet Explorer for all advanced features of the Stock Watch. (Downloading the Stock Watch programme takes approximately 1 minute.) Q2: What are the minimum system requirements for running the Stock Watch programme on my PC A2: Please find the hardware and software requirements here. To run the Stock Watch programme, please ensure that your Internet Explorer is using the latest version of Sun Java VM. To check whether you have installed Sun Java VM, please click here . Q3: Are there any settings required if a proxy server is used for Internet connection A3: For an Internet connection using a proxy server, the following settings are required: Start the Stock Watch service. Q1: What kinds of charts do you have, and do you have charts for Hong Kong stocks, Hang Seng Index and Futures, etc. A1: We have the following types of charts: Historical Daily, Weekly, and Monthly charts for HK stocks (enter stock code: 0001 , 941 , etc.) and Historical Daily, Weekly, and Monthly charts for Hang Seng Index and Futures (enter symbol HSI and HFI respectively). For a complete stock code list for the Hang Seng Index and Futures, please refer to: Q2: Can I adjust the parameters for the different study charts A2: Yes, you are free to set your own parameters for Simple Moving Average, RSI-Wilder RSI-SMA, MACD, OBV, DMI and slow/fast Stochastics charts. When you click the yellow button featuring a hammer and screwdriver on our Chart Analysis page, you will be able to set the parameters yourself for the above study tools. Q3: Can I see the name of brokers in the Bid/Ask Broker Queues A3: Yes. By pointing your mouse at the broker number in the Bid/Ask Broker Queue, you will be able to see the broker names at the right hand bottom. Q4: What information is shown under the Bid/Ask Columns (e. g. Announcement-P.5654/P.6616, Suspended-P.5665 ) A4: These are page reference numbers released by the Hong Kong Stock Exchange (SEHK) indicating special news such as announcements or stock suspension. But you cannot see this information directly by typing in those page numbers. To check the information: Visit the News page at DBS iBanking. Select the SEHK button and the specific stock code. Select to show only the SEHK news related to that stock number. Some news may not be displayed due to failure of those listed companies to submit such news to the Hong Kong Exchange and Clearings Limited. Section 7 Investment Fund Trading Q1: What is an investment fund A1: An investment fund is also known as a unit trust or mutual fund, which pools together the resources from individual investors and is managed by professional fund managers. Investors can choose from an array of funds which invest in equities, bonds, currencies and derivatives, etc. Q2: How can I trade investment funds via the Internet A2: You have to open a Treasures Priority Banking Account or DBS Wealth Account with an investment fund account and multi-currency saving account, complete a Financial Needs Analysis, and register for our DBS iBanking services. Q3: What should I do if the DBS iBanking investment trading service is not responding A3: You can still place orders at any of our branches or call our Customer Service Hotline at 2290 8888 (press 3 after language selection) for enquiries. Q1: Can I operate my investment fund account for trade via the Internet when I am not in Hong Kong A1: Yes, provided that you have already signed up for Internet investment fund trading services with DBS. Please note that you will be subject to the laws and regulations of that jurisdiction and are solely responsible for ensuring that all transactions you perform are in compliance with those laws and regulations. Q2: How do I open an investment fund account with DBS A2: You can open an investment fund account through DBS iBanking or by visiting one of our branches. Q3: What are the required supporting documents to open an investment fund account A3: You will need to provide the following supporting documents: A copy of an identifying document from Hong Kong (e. g. ID card, passport, etc.) Proof of your home address (e. g. utility bills, Tax Assessment Note, Government Rates Demand Note) Written consent from your employer if your employer is a registered person with the Securities and Futures Commission of Hong Kong (HKSFC). Q4: What steps are involved in opening an investment fund account online A4: Before applying for an investment fund account, you are required to complete a Financial Needs Analysis (please see Section 8 - Financial Needs Analysis). After doing so, follow these steps: Accept the Investment Products Consolidated Terms and Conditions Accept the Risk Disclosure Statements Make the Customer Declarations and Undertakings Fill in your details as applicant Submit the application The account will be activated four working days after your application has been successfully submitted. Q5: Why was I not able to submit an application to open an investment fund account through DBS iBanking A5: This service is only available to holders of a Packaged Account with a Multi-Currency Account in their name only, who registered for DBS iBanking (and had a valid HKID or passport). We also do not currently accept online applications for investment fund accounts from the following: Employees or directors of a Licensed Corporation or Registered Institution under the Securities and Futures Ordinance Residents or citizens of the United States of America Q6: Do I need to make any initial deposit to open an investment fund account A6: No. An initial deposit is not required. Q1: What instructions are available for investment fund trading via DBS iBanking A1: You can subscribe to, redeem, or switch those investment funds which are distributed by DBS and managed by the relevant fund houses with offering documents available online. Q2: Can I subscribe to/redeem/switch investment funds at any time A2: Yes. But the order will be processed in accordance with the cut-off time for the fund prescribed by the Bank. Any order received by the Bank after the cut-off time will be processed on the next business day. Q3: What is the minimum investment amount A3: HKD20,000 or its equivalent in foreign currency. Q4: How can I subscribe to an investment fund by searching for the Fund Code A4: You can refer to the DBS code through the fund search under Fund Analytical Tool, and then enter the fund code to search for investment fund details for the subscription. Q5: When will my order instruction be processed If received before the cut-off time: your order will be processed on the same day. If received after the cut-off time: your order will be processed on the next business day. Q6: Can I amend/cancel my order online A6: Once you have submitted the order instruction, you cannot amend or cancel the order online. To do so, please visit any of our branches for processing. Q7: How long can I view the transaction history A7: You can see your transactions for a period of up to 60 days. Q1: What kind of information can be obtained from the Fund Analytical Tool A1: You can obtain the following information: Quick Search or Advanced Search for finding your target funds Fund Comparison for comparing fund features and performances Fund Portfolio Analysis for analysing your self-defined portfolio. Q2: How can I find fund offering documents A2: You can obtain offering documents by using Quick Search or Advanced Search and clicking on the Documents tab. Section 8 Financial Needs Analysis (FNA) Q1: What is a Financial Needs Analysis (FNA) A1: In a Financial Needs Analysis (FNA), the information that you provide determines the investment products and/or insurance products that we shortlist for your consideration. Q2: Can I conduct the FNA at any time through DBS iBanking A2: Yes. An FNA submitted through DBS iBanking will become effective two hours after submission. Q3: Why can t I complete the FNA through DBS iBanking A3: Under certain circumstances (e. g. inadequate education or inability to read and understand English and Chinese), we require applicants to be accompanied by a family member, close relative or friend when conducting an FNA and placing an investment or insurance order. This service is also not applicable to those who hold only credit cards. For more information about this, please visit one of our branches or call our Customer Service Hotline at 2290 8304 (from 9:00 a. m. - 6:00 p. m. on weekdays, 9:00 a. m. - 1:00 p. m. on Saturdays). Q4: Can I download a receipt after I have submitted the FNA through DBS iBanking A4: Yes. You can download the receipt once your submission is completed. Section 9 eIPO Q1: How can I subscribe IPO through iBanking A1: You must first open a single-named packaged account with a securities account. Q2: I have a single-named packaged account with a securities account, but I still cannot subscribe to IPOs through iBanking. Why A2: You cannot subscribe if your core current account is a Cashline revolving loan account. If you have any queries, please call our Customer Service Hotline at (852) 2290 8888. Q3: What fees will be charged for eIPO application A3: A handling fee of HKD100/RMB100 will be charged for each application. If you are allotted with the new shares, some other related fees (such as deposit fee) will also be charged for the securities deposit. Please refer to our Bank s Fee Schedule via dbs. hk under Rates/Fees Bank Charges for details. Section 10 eStatement / eAdvice Service Q1: What is eStatement / eAdvice A1: They are an electronic version of your statement or advice, which are accessible for viewing, printing and saving through DBS iBanking. Q2: What types of eStatement / eAdvice can be viewed on DBS iBanking A2: The following types of eStatement / eAdvice are available: eStatement DBS Private Bank Statement DBS Private Bank DBS Treasures Private Client Statement DBS Treasures Private Client Packaged Account Statement - DBS Treasures Account Packaged Account Statement - DBS Account Cashline Revolving Loan Account Credit Card Account, except Business Card and Manulife Card (with MediPlus) eAdvice Securities Trading Services Contract Note Q3: Is there any charge for using eStatement / eAdvice A3: The service is currently free of charge. Q4: How can I subscribe to eStatement / eAdvice Service or change my settings A4: Customers who have registered for DBS iBanking and a mobile number for receiving One Time Passwords can access the existing eStatement / eAdvice Service. Accounts under a single name For DBS Private Bank customers, DBS Treasures Private Clients and DBS Treasures customers with a Wealth Management Account: The eStatement Service has been automatically made available to you. An email notification will be sent to you when your latest eStatement is available. In addition, you will continue to receive paper statements. If you do not wish to receive paper statements or if you request additional SMS notification alerts for eStatement, simply download. complete and submit the DBS iBanking eStatement/eAdvice Service Maintenance Form (For Wealth Management Account) for our processing. For DBS Treasures, DBS Accounts, Cashline Revolving Loan Accounts and Credit Card Accounts: To apply: Log on to DBS iBanking From the menu, choose My Accounts eStatement and click Manage eStatement / eAdvice Complete the request as instructed to subscribe to the eStatement / eAdvice Service or change the subscription setting. Your eStatement will take effect from the next statement cycle. Your eAdvice will take effect on the next business day. Joint accounts For DBS Private Bank customers, DBS Treasures Private Clients and DBS Treasures customers with a Wealth Management Account (joint accounts that can be operated by each joint accountholder separately): To apply: Add your joint accounts to your iBanking profile by downloading. completing and submitting the DBS iBanking Application Form to us. The eStatement Service will be made available to you once the joint account(s) has/have been linked to the iBanking profile, and you will continue to receive paper statements. Email notifications will be sent to all joint accountholders when the latest eStatement is available. If you do not wish to receive paper statements and advice or if you want to amend the corresponding notification alerts delivery mode, simply download. complete and submit the DBS iBanking eStatement/eAdvice Service Maintenance Form (For Wealth Management Account) for our processing. For DBS Treasures and DBS Accounts (joint accounts that can be operated by each joint accountholder separately): To apply: You may subscribe to eStatement/eAdvice services or amend the corresponding notification alerts delivery mode. Simply download. complete and submit the DBS iBanking eStatement / eAdvice Service Request / Maintenance Form (For Joint Accounts) for our processing. (Please note: The form must be completed and submitted by the principal subscriber if you wish to amend the corresponding notification alerts delivery mode.) After processing, all joint accountholders can log on to their own DBS iBanking accounts to access eStatements or eAdvices. Q5: Will I receive paper-based statements or paper-based advice after subscription to the eStatement / eAdvice Service A5: For DBS Private Bank customers, DBS Treasures Private Clients and DBS Treasures customers with a Wealth Management Account: You will continue to receive paper statements and advice. If you do not wish to receive paper statements and advice, simply download. complete and submit the DBS iBanking eStatement/eAdvice Service Maintenance Form (For Wealth Management Account) for our processing. For DBS Treasures, DBS Accounts, Cashline Revolving Loan Accounts and Credit Card Accounts: The first statement following your subscription will be sent to you both electronically and by mail. Later statements will be sent electronically only. For eAdvice: Paper-based contract notes will no longer be available once you are subscribed to the eAdvice Service. Q6: How long will my eStatement / eAdvice be available on DBS iBanking A6: You can view up to 84 eStatements issued within the past 7 years, and your eAdvice notes issued in the past 31 days. Q7: Are there any system requirements for my PC in order to view an eStatement / eAdvice A7: Adobe Acrobat Reader is required for viewing, printing and saving the eStatements / eAdvice. Section 11 Alert Service Q1: What is Alert Service A1: Alert Service provides you with instant notifications of your banking and/or investment activities status. You can choose to be notified by e-mail or Short Messaging Service (SMS) when certain transactions have taken place. Q2: What types of Alerts are available A2: Two types of alerts are available, including: My Alerts DBS iBanking Alerts Update of Personal Details Increase of DBS iBanking Daily Limits Funds Transfer to Third Part Accounts Bill Payment or e-Bill/e-Donation to Designated Payees Funds Transfer to My Account Bill Payment or e-Bill/ e-Donation e-Bill/ e-Donation Receipt Securities Order Confirmation Remarks: This alert is a mandatory alert. No subscription is required and the service cannot be cancelled. This alert will be sent as an SMS message to your mobile phone when specified criteria are met. Q3: Is there any charge for using Alert Service A3: No, the service is free of charge. Q4: Does my mobile phone service provider charge for receiving SMS Alerts A4: Please check with your mobile phone service provider about the charges for receiving SMS Alerts. Q5: Why am I not able to receive Alerts A5: You may not be able to receive Alerts with one of the following reasons: You have given an invalid e-mail address. Your e-mail box is full. You have given an invalid mobile phone number. Should you have any enquiries, please call our Customer Service Hotline at 2290 8888 (press 6 and then 1 after language selection). Q6: Can I choose the language of the e-mail and/or SMS Alerts I receive A6: For SMS Alerts: you can choose to receive in either English or Chinese. For e-mail Alerts: you will receive English/Chinese bilingual alerts. Q7: How can I start using My Alerts service A7: You can subscribe to My Alerts (except the mandatory ones) via DBS iBanking. To do so: Choose Preferences Manage My Alerts from the menu. Click on Subscribe to New Alerts . Select the alert you would like to subscribe. Complete the subscription as instructed. Your subscription will take effect immediately. Q8: How can I change the settings of My Alerts A8: You can change the settings of My Alerts (except the mandatory ones) via DBS iBanking. To do so: Choose Preferences Manage My Alerts from the menu. Click on Amend corresponding to the alert you would like to change. Input your settings as instructed. Your changes will take effect immediately. Q9: How can I stop receiving My Alerts A9: You can stop My Alerts (except the mandatory ones) via DBS iBanking. To do so: Choose Preferences Manage My Alerts from the menu. Click on Unsubscribe corresponding to the alert you would like to stop. Complete the cancellation as instructed. Your cancellation will take effect immediately. Q10: How can I change the mobile phone number I have registered for receiving My Alerts A10: SMS Alerts will only be sent to the mobile phone number you have registered for receiving One Time Passwords (OTPs). To change that number, please complete the DBS iBanking Application Form and return it to any of our branches in person. Your request will normally be processed within four business days from our receipt of your duly completed form. Q11: When can I start using Securities Order Confirmation service A11: You can set up your Securities Order Confirmation service via DBS iBanking. To do so: Choose Preferences Subscribe for / Change Securities Order Confirmation from the menu. Complete the setup as instructed. Your setup will take effect immediately. Alternatively, you can complete the Alert Service Request Form and return it to any of our branches in person to setup the service. Your request will normally be processed within four business days from our receipt of your duly completed form. Q12: When will I receive a Securities Order Confirmation A12: You will receive a Securities Order Confirmation when: Your securities trading order has been sent to the market and being executed, amended, cancelled or rejected. Your order amendment or cancellation is rejected after it has been sent to the market. Q13: How can I change the settings of the Securities Order Confirmation service A13: You can change the settings of the Securities Order Confirmation service via DBS iBanking. To do so: Choose Preferences Subscribe for / Change Securities Order Confirmation from the menu. Click on Amend Securities Order Confirmation . input your new settings as instructed. Your changes will take effect immediately. Alternatively, you can complete the Alert Service Request Form and return it to any of our branches in person to change the settings. Your request will normally be processed within four business days from our receipt of your duly completed form. Q14: How can I stop receiving Securities Order Confirmations A14: You can stop your Securities Order Confirmation service via DBS iBanking. To do so: Choose Preferences Subscribe for / Change Securities Order Confirmation from the menu. Click on Unsubscribe from Securities Order Confirmation . Complete the cancellation as instructed. Your cancellation will take effect immediately. Alternatively, you can complete the Alert Service Request Form and return it to any of our branches in person to stop the service. Your request will normally be processed within four business days from our receipt of your duly completed form. Q15: Can I register a foreign mobile phone number to receive Securities Order Confirmations A15: No. Securities Order Confirmations will only be sent to Hong Kong mobile phone numbers. Q16: Can I register a mobile phone number or an e-mail address different from that of my personal record with the Bank to receive Securities Order Confirmations Section 12 Internet Access Q1: Are there any system requirements for my PC in order to use DBS iBanking Q2: What should I do if it takes me a long time to access DBS iBanking A2: Firstly, check whether your PC meets the minimum technical requirements. There are numerous factors affecting the speed of Internet access such as the quality of your modem, server capacity, traffic at the time you log on to DBS iBanking, and the quality of your network line. If you encounter slowness only while in DBS iBanking, please contact our customer service team. Q3: Can I exit DBS iBanking by simply closing the browser window A3: To ensure that your account has been completely logged off, we strongly recommend that you click the Logoff button at the top right-hand corner to exit iBanking. If you exit the service simply by closing the browser window, you are still technically logged into iBanking and risk being hacked. Q4: How can I prevent unauthorized persons from accessing my account information through the browser memory A4: It is recommended that you clear your browser memory cache, so that your previous records cannot be shown to the next user. In Internet Explorer 8.0: Select Safety from the Menu bar Pick Delete Browsing History Check Temporary Internet Files option Click Delete to complete the process For other browsers, please refer to the browser s Help menu for more information. Q5: What should I do to avoid storing my password when using a browser A5: You can prevent any passwords from being stored by de-activating the AutoComplete function in Microsoft Internet Explorer. Select Tools from the Menu bar Pick Internet Options and choose Content Under Personal Information , click on AutoComplete Uncheck User names and passwords on forms Click on Clear Passwords Click on OK to save the changes For other browsers, please refer to the browser s Help menu for more information. Q6: What should I do to avoid storing my password when using a browser A6: You should check your modem settings or your connection with your Internet Service Provider (ISP) to determine if the problems are ISP-related. Otherwise, please call our 24-hour Customer Service Hotline at 2290 8888 (press 6 and then 1, after selecting language) or contact us. Section 13 Security Q1: How can I ensure DBS iBanking is secure to use A1: We offer several types of internet security measures to safeguard your personal and account information. Click here for more details. Q2: What precautions should I take to avoid unauthorized access to my personal accounts through the Internet A2: You must keep your passwords highly confidential. Please click here for more information. You should not leave any computers or terminals unattended after logging on to DBS iBanking. Q3: How can I best protect my computer from internet viruses A3: You should install personal firewall software and anti-virus software, as well as updating the virus detection software regularly. Q4: How can I detect and handle fraudulent e-mails or websites A4: Fraudulent e-mails mislead the recipient into thinking that they are responding to a genuine request, and direct them to a website that looks just like the Bank s. Sensitive account information such as credit card information, usernames and passwords entered on these sites are therefore captured and revealed to the fraudsters. To verify a website, look for a padlock or key icon in your browser s status bar (bottom) or address bar (top) and double-click it to see if the website s digital certificate is issued to the genuine domain name and has a valid date. Remember that DBS Bank (Hong Kong) Limited will never ask customers to provide their passwords or verify accounts via email. NEVER reveal your password to anyone. If you are suspicious about an e-mail, do not reply to it or click on the links in the e-mail. Verify that email was sent by DBS. Disregard and delete spam, chain or junk e-mails. Always enter the full URL address dbs. hk into your browser address bar or use favourites/bookmarks to access DBS iBanking. Act quickly and contact our 24-hour Customer Service Hotline at 2290 8888 (press 6 and then 1, after selecting language) if you suspect your account, username or password has been compromised. Please click here for details of your responsibility on security. Q5: How can I identify any unusual transactions A5: We suggest you check your bank balance and statements regularly. If you find any unauthorized transactions, please contact our 24-hour Customer Service Hotline at 2290 8888 (press 6 and then 1, after selecting language) within 90 days. Section 14 Trouble Shooting Q1: How do I know if the transactions made through DBS iBanking are properly executed Accepted Transactions A message reading: Your transaction has been completed will be displayed on the screen, and a transaction reference number will be generated for your future reference. You can view the iBanking receipt by clicking the Save Receipt button. Denied Transactions An error message will be displayed on the screen. It will show the reason that the transaction was denied, and will prompt you to enter the correct information again. If you have any concerns or queries, please contact our 24-hour Customer Service Hotline at 2290 8888 (press 6 and then 1, after selecting language) or submit a Customer Feedback Form . Q2: What if my PC becomes disconnected from the internet in the middle of a transaction How will I know if that transaction has been completed A2: All successful transactions will be given a transaction reference number for your records. If a transaction reference number is not given, please log on again to DBS iBanking and check the transaction history and balances in the Enquire Transaction History and the Account Summary functions. Q3: Who can I call if I cannot log on to DBS iBanking after I have entered my username and password correctly A3: You can call our 24-hour Customer Service Hotline at 2290 8888 (press 6 and then 1, after selecting language). Q4: Why are my browser s tool bar and Back and Forward functions not available on DBS iBanking A4: For security reasons, these functions and the browser s tool bars are not available after you have logged on to DBS iBanking. Q5: Why do I receive a pop-up message asking if I want to continue my session A5: The pop-up message serves a security purpose. If you leave your PC idle for a period, this message will pop up asking if you would like to continue with your iBanking services. If no response is received within the allocated response time, the system will automatically terminate the service to help prevent any unauthorized access. Section 15 Customer Service Q1: Who can I call if I run into problems when using DBS iBanking A1: If you have any enquiries or comments, please feel free to contact the following customer service hotlines: Section 16 Secure Device Q1: What is Secure Device A1: The Secure Device, on top of the current SMS One Time Password ( SMS OTP ), is implemented as an additional gateway to enhance internet and mobile banking security. It is designed for tightening the authentication process. For certain internet and mobile banking transactions that require a higher level of authentication, security clearance is further enhanced with the simultaneous use of SMS OTP and Secure Device. Please click here to find out the mode of authentication required for various types of banking services Q2: How to request for a Secure Device A2: If you are an existing DBS iBanking customer, you may request for a Secure Device at any of our branches in Hong Kong or through DBS iBanking (just click on Customer Service , then Request /Replacement of Secure Device ). For each new DBS iBanking customers, the Secure Device will be sent to you by post. Q3: Can I apply for more than one Secure Device as back up or share with other customers A3: Each DBS iBanking account can only register for one Secure Device. You cannot apply for more than one Secure Device as back up or share with other customers. Q4: Any charging fees for the Secure Device A4: It is free of charge for first time applications for the Secure Device and for replacements due to out of battery. In case of loss, theft or malfunctioning of the Secure Device, a fee of HK 100 will be charged for a replacement of the Secure Device. Q5: How do I turn on / off the Secure Device A5: Press and hold or or to turn on the Secure Device. Press to turn off the Secure Device. Q6: What should I do after I received the Secure Device A6: You need to login to DBS iBanking and activate the Secure Device immediately. Q7: Can I not activate the Secure Device after receiving it A7: If you do not activate the Secure Device, you will not be allowed to perform certain transactions on DBS iBanking. Q8: When do I need to use the Secure Device and / or SMS OTP A8: With the implementation of the Secure Device, depends on the services you selected, you are required to use your Secure Device and / or SMS OTP to authenticate your transactions. Please click here for more information. Q9: How do I know if the Secure Device is low on battery A9: When the sign BATT is displayed on the LCD, it means the Secure Device will run out of battery soon. The battery of the Secure Device cannot be replaced by yourself, and you will need to submit a Secure Device replacement request via DBS iBanking as soon as you are notified of the possible drainage of battery. Q10: Why does the Secure PIN on the display screen disappear after a while A10: As a form of protection, the Secure Device will automatically power off if not in use after a short period of time. Q11: How can I log in to and use DBS iBanking even when the Secure Device ran out of battery A11: If the Secure Device is out of battery, you can still log in to DBS iBanking and use SMS OTP but you will not be allowed to perform certain transactions. Q12: What should I do if my Secure Device is lost or stolen A12: Please call our Customer Service Hotline at 2290 8888 (press 6 and then 1 after language selection) to report and de-activate your lost or stolen Secure Device as well as request for a new Secure Device as replacement. Q13: What should I do if my Secure Device is broken A13: You may request for a new Secure Device as replacement through DBS iBanking. Q14: What should I do with the old Secure Device A14: Once your new Secure Device has been activated, your old Secure Device will no longer be valid for login or authorizing any transactions on DBS iBanking. You may either discard the deactivated Secure Device yourself or pass it to our branch staff for proper disposal. Q15: How can I change the information that I input wrongly to the Secure Device A15: If you have entered a wrong number into your Secure Device, press button to delete your last entry. Press and hold button to clear all your inputs. Q16: Does the button indicate any special function A16: There is no particular usage associated with this button at this moment. Q17: Where can I find the Serial Number A17: The Serial Number is printed at the back of your Secure Device. Section 17 Activation of Overseas ATM Transaction Function Q: How can I activate the overseas ATM transaction function through DBS iBanking A: You can activate the function by setting the service start date / end date and the daily withdrawal limit under Preferences Manage Overseas ATM Transaction Settings . Our Mission : To contribute towards the sustainable economic growth and development of Seychelles through prudent monetary policy and maintenance of a sound financial system Welcome to the official website of the Central Bank of Seychelles The primary objective of the Bank is to promote domestic price stability. The other objectives of the Bank are - a) to advise the Government on banking, monetary and financial matters, including the monetary implications of proposed fiscal, credit policies or operations of the Government and Seychelles Confidence and Expectation Surveys more information Business Confidence and Expectation Survey Download Consumer Confidence and Expectation Survey Download Enqu te de conjoncture conomique des Seychelles Download Notice Procurement Policy The Central Bank of Seychelles (CBS) procurement activities are guided by its Procurement Policy. To better align these with best international practices and those of Government, in March 2015 the CBS Board approved revisions to the Policy. The Policy sets out amongst other things the approved procurement methods, bidding process, bid evaluation, award of contract, complaints handling and terms of contract. To access the abridged version of the Procurement Policy please click this link. More Details Full subscription of DBS Bonds Read Details Notice of Tender Award-ISMS Notice is hereby given that in March 2015, Pilgrims Security Ltd was awarded a contract to supply, install and commission an Integrated Security Management System at the Central Bank of Seychelles. More Details 2012 Central Bank of Seychelles. Todos os direitos reservados

No comments:

Post a Comment